A cikket várhatóan 6 perc alatt tudod elolvasni.

A másolódás természete

Két elterjedt tévhit munkánkról
A tanításnak egyetlen módja a példamutatás
Miért jutalmaznak a network marketing cégek?

Van két elterjedt tévhit munkánkról,amit ma egyetlen, sajátos szempont alapján teszünk vizsgálat tárgyává. Az egyik szerint az egész rendszer nem más, mint egy nagy szekta. A másik meg racionális alapon bizonyítja, ez a rendszer 5 éven belül telítődik, mert elfogynak a bevonható emberek. Mindkettő érinti az információ terjedésének módját, a másolódást, ami üzletünk alapját képezi. Ezt szemléljük meg most.

A tanítás egyetlen hatékony módja

A másolódás azt jelenti, hogy kinevelek olyan embereket, akik megközelítőleg azt teszik, amit én is. Így épül fel egy hatékony hálózat.

Ebben az esetben fokozottan érvényes az a közhely számba menő megállapítás, hogy a tanításnak nem egyik, hanem egyetlen módja a példamutatás. Ha én nem teszem azt, amit szeretném, hogy mások tegyenek, egy lyukas garast nem tehetek fel rá, hogy sikeres leszek.

Tetszik a cikk. Hol értesülök róla, ha új cikk jelenik meg?

Ez az elmélet. A gyakorlat azonban nem ennyire zökkenőmentes. Enyhén szólva.

A jó információ másolódása

Ha én valamit jól csinálok, az bizonyosan erő- és időbefektetést követel meg tőlem. Amellett, hogy mit teszek, ez az információ is eljut potenciális követőimhez. Itt a bibi.

másolódás kérdőjelekkel

Csak olyan ember képes időt és energiát fektetni egy tevékenységbe, aki határozott céllal és jövőképpel rendelkezik a tevékenységet illetően. Ha elképzelése sincs, mit miért csinál, egészen biztosan a kisujját sem mozdítja meg az ügy érdekében. Erre garancia az emberi lustaság egyetemes törvénye.

Na most az egyetlen, amit nem tudsz másnak megadni, az az értelmes cél. Ha célt adsz neki, az a te célod, nem az övé. Már meg is érkeztünk a szekta kérdéshez. Ha kellően manipulatív vagy, mint egy “guru” vagy “mester”, esetleg egy diktátor, akkor ideig-óráig rá tudod  venni az embereket szinte bármire. Mindenki azt teszi, amit a mester mond. Ha nem, jön a büntetés. Előbb-utóbb biztosan összedől a rendszer.

Az igazi network marketing cégek viszont hosszú távra terveznek, ezért ez a módszer kizárt. Nem büntetnek, inkább jutalmaznak. Nem is teszi mindenki azt, amit a céglapító vagy a sokat elért üzlettárs mond. A pareto elv alapján jó, ha 20 százalék teszi nagyjából azt, amit hall. Ez a 20 százalék is saját szájíze szerint értelmezi a tanultakat.

másolódó pletyka

Miért nem fogy el a népesség?

Matematikailag, ha sikerül mindenkit elérnünk az ajánlattal, hamar elfogy a jelöltek köre. Csakhogy fentiek miatt a 80 százalék nem jut előbbre az üzletben. Nem hajlandó energiát fecölni bele.

Egy részük harcos ellenzéki lesz, más részük egy idő múlva újra próbálja. Igazság szerint a harcos ellenzékiek  egy része is újra próbálja. Az újra próbálkozók 20 százaléka ezúttal tényleg hajlandó áldozni az ügyre, 80 százaléka megint csak nem. És így tovább. Ez a gyakorlatban kifogyhatatlanná teszi a jelöltek körét. Pláne, ha hozzászámoljuk, hogy vannak akik egy ideig komolyan törődnek az üggyel, majd valamiért leállnak. Ők nagy valószínűséggel egy idő múlva újrakezdik.

A rossz információ másolódása

Van az információnak egy olyan fajtája, ami piszkosul terjed.Mint a futótűz. Ez az álhírek, téves információk, rosszindulatú pletykák halmaza. Működésüket manapság leginkább a Facebookon lehet megfigyelni.

Minden olyan információ, amit tévesen osztasz meg hálózatoddal, roppant gyorsan elterjed. Sőt, mutálódik és újabb fals értesüléseket gerjeszt. Sokkal könnyebben jut el mindenkihez, mint a pozitív hírek. Még online közegben is. Nem egészen értem a hatásmechanizmusát, de üzembiztosan működik. Valami mély ember ösztönnel lehet összefüggésben.

rossz másolódás

Még rosszabb hír, hogy ez igaz arra is, ha valamit rosszul csinálsz, vagy egyáltalán nem csinálsz. Ha leheveredsz pihengetni, biztos lehetsz benne, hogy a hálózatodban levő minden ember rövid időn belül ezt teszi. Még akkor is, ha bőszen titkolod tétlenségedet, esetleg áltevékenységekkel fedezed.

A bevezetőben felvetett vélekedések tehát valóban tévhitek. Nem lehet szekta egy ilyen hálózat, mert alig valaki teszi azt, amit a vezető mond. Elfogyni sem fogynak el a jelöltek, mert adott időpillanatban mindössze igen kevesek hajlandóak energiát belerakni az üzletbe, nem lévén kristálytiszta, pontosan követhető céljuk.

Marad hát a kemény munka, ha jól prosperáló hálózatot akarsz felépíteni. Ez a munka azonban idővel keményen ki is fizetődik.

Nem szeretnél lemaradni semmi érdekesről?
Legyél tagja Facebook csoportunknak!

Vajon jól áll neked ez a vállalkozás?
Teszteld most játékosan, minden kötelezettség nélkül, érdemes-e belevágnod velünk egy életre szóló kalandba!

A csapatba akarok tartozni!

Megérdemlem a jó minőséget, ide vele!
Print Friendly, PDF & Email
A másolódás természete

Szerinted végig tud érni az információ egy emberi láncon sérülés nélkül?

Köszönjük szavazatodat!

Szólj hozzá! Facebook fiókoddal egyszerű.