A cikket várhatóan 5 perc alatt tudod elolvasni.

Az egyik legnagyobb tévhit a Network Marketingről

Ha elkezded az üzletet azonnal rád dől az OTP?
Az életforma három elégedettségi foka
Jó bornak nem kell hatalmas cégér

Sokan amint meghallják, hogy hálózatos piacszervezéssel foglalkozunk, csípőből megkérdezik: na és milyen kocsival jártok? Valahol jogos a kérdés, szépen lehet keresni ezzel a tevékenységgel., ha szándékában áll az embernek. De mégiscsak egy tévhitre alapul a kérdés, a lényeg valahol egészen máshol van.

A Network Marketing a varázspálca?

Nagyon sokan képzelik el úgy ezt az üzletet, hogy valaki “beszervezi” őket, és durván egy hónapon belül jelentős pénz ömlik a nyakukba. Régen legalább szükségesnek tartottak hozzá pár telefonhívást, de manapság az online világban elvárják, hogy maguktól beszédüljenek alájuk az ehhez szükséges balekok. Na jó, egy cég által biztosított honlapot esetleg testre szabnak maguknak, persze azért sok időt nem áldoznak rá.

Ha nem jön be, akkor egyértelműen rossz cégre tettek. Jöhet a következő. Általában a harmadik, negyedik után kezdik telekürtölni a netet, hogy az üzlet nem működik, átverés, kamu az egész. Tudják, csinálták. Persze ennél csúnyábban…

Tetszik a cikk. Hol értesülök róla, ha új cikk jelenik meg?

Az egész elképzelés arra alapul, hogy a hálózatos cégek tetején ül egy-két “fáraó”, aki lefölözi a szegény átvert balek rabszolgák keserves munkájának hasznát. A cél tehát logikusan az, hogy minél előbb “fáraó” legyen az ember. Persze nem munkával, akkor balek lenne, ehhez “szervezés” kell. Egyszer már írtam az érzésről.

Nos, 14 év hálózatos piacépítéssel a hátunk mögött bizton mondhatjuk, a valóság kissé eltér ettől a modelltől.

Inkább egy varázslatos életforma

Valóban akadnak minden hálózatban olyan emberek, akik emberfeletti módon keresnek. Ráadásul mutogatják is magukat, hogy bizonyítsák, tényleg lehetséges elérni, amit ők elértek. Ez pár embernek hasznos, akik utánuk csinálják, hajlandóak ezért megfizetni a megfelelő árat. Merthogy azt már csak akkor tudja felmérni az ember, amikor már mélyen benne van az ügyben, milyen hatalmas, emberfeletti árat kell ezért fizetni. Rengeteg munka és bonyodalom adódik menet közben. Hogy csak egy extrémet említsek, titokban esküszik az ember, egyrészt hogy ne legyen az esküvő túl nagy banzáj, másrészt a csalódott potenciális jelöltek várható negatív reakciói okán. Megtörtént.

Az igazi nyertesek

Aztán vannak, akik felmérték, mit hajlandók megtenni, és mit várhatnak ezért cserébe. Mi is közéjük tartozunk. A legjobb dolog a Network Marketingben, hogy skálázható. Pontosan tudod, ha ennyit beleteszel, ennyit kapsz. Aztán ha több kell, még beleteszel valamennyit. Persze azért ez sem ennyire rózsaszín. Számolni kell e tehetetlenségi erővel, és azzal, ha valami stagnál, az valójában csökken. Újraindítani valamit mindig sokkal nehezebb, mint fenntartani. Mint amikor egy kereket forgásra bírsz vagy éppen csak pörgeted, hogy tovább forogjon. Mi csak tudjuk…

Visszafekszünk?

Ez a réteg egy sokkal elégedettebb, szebb életet visz, mint előtte. Akkor dolgozik, amikor szándéka van rá, akkor van a gyerekkel, ha szükséges, akkor néz rá a szüleire, amikor akar vagy ők akarják. Ezért boldog, és hálás a cégnek, a rendszernek, a lehetőségnek. Sokszor a kívülállók agy-mosottnak hívják őket, mert más a kisugárzásuk, és gyakran mosolyognak. Pedig csak szebb életük van, mint addig, és tudják, hogy miért. Nem keresik magukat halálra, de elégedettek.

Még az is belefér, hogy elindítanak egy új, “hagyományos” vállalkozást. Az emberek ilyenkor biztosra veszik, hogy belebuktak az ügybe. Pedig az esetek többségében arról van szó, hogy valamit nagyon régen nagyon vágytak megtenni, a Network Marketingben megkapták hozzá a szükséges tudást, esetleg némi tőkét is, és elérkezettnek látják az időt megvalósítani álmukat. Legtöbbször a Network Marketing üzlet marad stabil háttérnek, minimális fenntartó aktivitással. Ezt hívják kontrollált passzív jövedelemnek.

Futottak még

Aztán van még egy réteg, ami önmagában is rétegződik. Ők nem tesznek semmit az ügyért, de látják a lehetőséget. Az egyik csoport felmérte azt is, hogy mit kell tenni azért, hogy ő is elérje legalább a középső réteget. Csak nem hajlandó megtenni. Az ok az ő titkuk. Belőlük lesznek a “klubtagok”, akik sokat lógnak a céggel, és ettől boldogok. Jó barátok, sokat kapnak a rendszertől, de csak annyit, amennyit beletesznek. Szeretjük őket. Van a másik csoport, akikről az előző fejezet szól. Sajnálom, őket nem szeretjük.

Nem kell túllihegni, ami önmagában is jó

Eric Worre, a Network Marketing egyik legfőbb tanítója és “élharcosa”, nemrégen tévhit űző kampányt indított a Network Marketing túlfényezése ellen. Teljesen igaza van. Az embereknek elegük van a túlzásokból. Lehet, hogy régen működött, ma már biztosan nem. Elég elmondani azt, mi a valóság.

És a valóság az, hogyha valakinek csak egy kicsi kis vállalkozói vénája is van, akkor ma a Network Marketingnél jobb lehetősége nem nagyon akad, főleg kezdetnek. Ez a komplett blog erről szól. Persze ebben benne van az is, hogyha egyáltalán nincs vállalkozói vénája, világéletében alkalmazott volt, és eszébe sem jutott nem annak lenni, akkor jobb, ha messze elkerül minket. Na jó, a termékekkel jól jár ő is, ha hozzájuk jut.

Ha fel tudod mérni, mit akarsz, annak megvalósítása körülbelül mibe kerül, és hajlandó vagy megadni azt, akkor várunk. Jól jársz. Mi jól jártunk.

Nem szeretnél lemaradni semmi érdekesről?
Legyél tagja Facebook csoportunknak!

Vajon jól áll neked ez a vállalkozás?
Teszteld most játékosan, minden kötelezettség nélkül, érdemes-e belevágnod velünk egy életre szóló kalandba!

A csapatba akarok tartozni!

Megérdemlem a jó minőséget, ide vele!
Print Friendly, PDF & Email
Az egyik legnagyobb tévhit a Network Marketingről

Neked mennyire fontos, hogy gyorsan gazdag legyél?

Köszönjük szavazatodat!

Szólj hozzá! Facebook fiókoddal egyszerű.