A cikket várhatóan 4 perc alatt tudod elolvasni.

Az élet endomorf alkattal

Az életmódváltásnak nincs általános receptje
Háromféle testalkat
Van-e előnye, hogy endomorf vagyok?

Rendben, elhatároztam magam, életmódot váltok! Kérem a receptet!
Várj egy pillanatot! Az életmódváltás módja korántsem azonos mindenkinél, nincs olyan recept, amit mindenki követhet. A teljes folyamatot személyre kell szabni, hiszen alapvetően különbözőek vagyunk.

Vannak akik leteszik a nagy-esküt, hogy a legutóbbi három kilogramm a levegőből jött fel, és nem értik a szomszéd hogyan tudott egy hónap alatt 8 kilót ledobni. Nem is esznek, mégis híznak. A szomszéd valóban csak gondol egyet, és hip-hop ledobja a súlyfeleslegét. És a legidegesítőbb csoport:  össze-vissza esznek mindent, állandóan azt látod, hogy esznek, ennek ellenére kinézetük piszkafához hasonlatos.

Mindez alkati kérdés. Testalkati. Lehet az ember endomorf, mezomorf vagy ektomorf testalkat, ki-ki génkészlete, szerencséje és/vagy az Isteni gondviselés szerint. Érdemes végignézni, melyikre mi jellemző, mi a hátrányuk, mi az előnyük, mire kell ügyelniük.

Tetszik a cikk. Hol értesülök róla, ha új cikk jelenik meg?

Kezdjük ma az endomorfokkal, nekik a legsürgősebb. 🙂

Endomorf testalkat

Az endomorf testalkatúak alapvető tulajdonságai: anyagcseréjük lassabb, emiatt hajlamosak nagyobb mennyiségű zsírt elraktározni, ami elsősorban fenéken, combon, valamint hason és deréktájon jelenik meg. Ezért az endomorf alkatúak teste kerekded és puha, végtagjaik általában rövidek, és a végtagok felső része vaskosabb, mint alsó részük.

Az endomorf testalkat jellemzői

Ha te  endomorf testalkatú vagy, szervezeted a viszonylag nagy zsírmennyiségtől erős és ellenálló, a csontjaid vastagok és szélesek, hiszen a felesleg „cipeléséhez” jelentős energiabefektetésre van szükséged.

Étrended kialakításánál a szénhidrát mennyiségére kell elsődlegesen odafigyelned: érdemes lehetőség szerint minimálisra csökkentened, mert az endomorf alkatúak egyértelműen a szénhidráttól híznak. Sőt, három naponként akár szénhidrát mentes napot is tarthatsz. Ezzel szemben minél több fehérjét egyél. Kevesebb zsíros étel, több zöldség, valamint viszonylag kevés, hosszan felszívódó, komplex szénhidrát kívánkozik az étlapodra. Kerüld a cukros, zsíros nasikat, magas zsírtartalmú tejtermékeket, cukros üdítőket. A lúgosítás is fontos lehet számodra.

A rossz hír, hogy egész életed során fokozottan oda kell figyelni az étkezésedre, hogy kontrollálni tudd az alakodat. Kisebb adagokat fogyassz több étkezés során – napi 5-6-szor, 3,5-4 óránként egyél kis adagokat, hogy a vércukor szinted stabil legyen és az anyagcseréd minél gyorsabb maradjon.

A legjobb, ha hetente minimum ötször végzel valamilyen testmozgást. Rendszeresen, hetente 4-6-szor végezz 45-60 perces  kardióedzést, hogy beinduljon a zsírégetés a szervezetedben. Nem kell túlhajtani magad, mérsékelt intenzitás bőven megteszi.

Jó híreim is vannak: jellemző az endomorf alkatúakra, hogy érzelem gazdagok, így hangulatuk gyakran ingadozó, de könnyen kötnek kapcsolatokat, életörömökre termett, békítő, nevetős emberek. Izomzatuk a három típus közül a legjobb, nagy erőkifejtést igénylő sportokban (súlyemelés, súlylökés stb.) általában jók, és a testépítés is könnyebben megy. Gyúrunk, vazze? 🙂

Nem szeretnél lemaradni semmi érdekesről?
Legyél tagja Facebook csoportunknak!

Vajon jól áll neked ez a vállalkozás?
Teszteld most játékosan, minden kötelezettség nélkül, érdemes-e belevágnod velünk egy életre szóló kalandba!

Megérdemlem a jó minőséget, ide vele!
Print Friendly, PDF & Email

Szólj hozzá! Facebook fiókoddal egyszerű.