A cikket várhatóan 4 perc alatt tudod elolvasni.

Az életmódváltás alapjai

Mit tegyél, ha elhatároztad: életmódot váltasz?
Érdemes azonnal maratont futni?
Mi köze a testalkatoknak az életmódváltáshoz?

Rendben, váltsunk életmódot! Holnaptól minden nap háromszor körbefutom a telepet!
Ne tedd! Mint mindent az életben, az életmódváltást is hasznos gondosan megtervezni.

Tervezés

Mint az előző néhány héten olvastuk, nem vagyunk egyformák testalkatilag sem. Első körben meg kell határoznod tehát, melyik testalkati csoportba tartozol. Nem mindegy ugyanis, milyen mozgásformákat, étkezést választasz új életmódodnak.

Következő körben gondold át aktuális életmódodat. Mennyit mozogsz, mit és mikor eszel, mennyit vagy a friss levegőn, mennyi stressznek vagy kitéve? Teljesen máshogy kell hozzáállni a kérdéshez, ha reggel sötétben érkezel az irodába, egész nap ülsz, és este sötétben érsz haza, mintha például egész nap a kertvárosban sétálva gázórákat olvasol le. Az is speciális eset, ha életedben a mozgást a sör emelgetése jelenti meccsnézés közben.

Tetszik a cikk. Hol értesülök róla, ha új cikk jelenik meg?

Nem elvetendő gondolat, ha valamilyen módszerrel teljes állapotfelmérést végzel, hogy tisztában legyél a kiindulási helyzettel. Érdemes olyan formát választani, amit a későbbiekben rendszeresen tudsz ismételni. Ebben speciel mi is tudunk neked segíteni.

Életmódváltás - csak ésszel!

Most jön az egyik legnehezebb feladat. Meg kell határoznod a céljaidat. Miért akarsz életmódot váltani, milyen eredményt vársz tőle? Őszintén valld be magadnak, mennyire vagy határozott és kitartó. Ha kell, tudsz ezen javítani?

Avasd be a környezetedet nagy tervedbe! Beszéld meg a családdal, mire készülsz! Remélhetőleg vagy belevágnak ők is, vagy legalább támogatnak téged.

Lépésről lépésre

Az ángyom sógora keresztfiának menye már látott olyan embert, akinél működik, hogy egyik napról a másikra mindent megváltoztat, és utána tudja tartani az új szokásait. Lássuk be azonban, többségünk nem így működik.

Érdemes tehát lépésenként bevezetned a változásokat. Mindig csak egyvalamit újíts! Csak akkor vezess be újabb módosítást, amikor azt már megszoktad, és tudod tartani.

A mozgást minél előbb tedd életed rendszeres részévé! Ne hűbelebalázs módjára, hanem szigorúan személyre szabottan. Ha van 30-40 kg súlyfelesleged, eszedbe ne jusson 5 km futással kezdeni! Legjobb, ha egyeztetsz egy személyi edzővel. Mindenképpen az alkati típusodnak és céljaidnak megfelelő edzésformát válassz!

Életmódváltás - csak ésszel!

Érdemes étkezési tervedet is életmód tanácsadóval egyeztetned alkati típusodnak és körülményeidnek megfelelően, személyre szabottan.

Ha belekezdtél a legfontosabb a kitartás. Ne hagyd magad eltéríteni! Az nem baj, ha időnként kiesel a ritmusból, „bűnözöl”, a lényeg, hogy mindig fel tudd venni a fonalat, és ott folytasd, ahol abbahagytad. Ekkor jön jól, ha nem vagy egyedül.

Tervezésre fel, megéri! Ha segítségre van szükséged, keress bátran!

Nem szeretnél lemaradni semmi érdekesről?
Legyél tagja Facebook csoportunknak!

Vajon jól áll neked ez a vállalkozás?
Teszteld most játékosan, minden kötelezettség nélkül, érdemes-e belevágnod velünk egy életre szóló kalandba!

Megérdemlem a jó minőséget, ide vele!
Print Friendly, PDF & Email

Szólj hozzá! Facebook fiókoddal egyszerű.