A cikket várhatóan 5 perc alatt tudod elolvasni.

Eddzél úgy, mint a keleti hercegnők!

Az ezeregy éjszaka egészséges varázsa
A hastánc a tánc legősibb formája
Az egyik legegészségesebb táncforma

Ma tárgyalt mozgásformánk ősidők óta a nők körében terjedt el, bár meg kell jegyeznem, Magyarországon is van férfi művelője. Ma a hastánc kerül terítékre.

A hastánc a tánc legősibb formája, gyökerei az ókori kultúrákig nyúlnak vissza. A közvélekedés szerint ez a tánc a férfiak szórakoztatását szolgálja. Mi sem lehet ennél nagyobb tévedés. Férfiak jelenléte legtöbbször egyenesen tiltott volt a hastánc összejöveteleken. Nők táncolták egymás között termékenységi szertartásokon, ezzel előkészítve a fiatal lányokat a házasságra. Ez tánc tehát valójában egy ritualizált kifejezési forma, sok pozitív egészségügyi vonatkozással.

A hastánc

A hastánc vagy orientális tánc a nők izomzatára, csontozatára optimalizálva alakult ki. A tévhitekkel ellentétben nem csupán rázásokból és csípőmozdulatokból áll, egész testedet használja fejed búbjától a lábujjaidig. Mozdulatai a felsőtestből erednek, onnan áradnak a karokba és a lábakba, tested különböző részeinek izolációjára alapulnak. Az apró mozdulatokat érzékien összeszőve kibontakoztathatod magadban a nőt.

Tetszik a cikk. Hol értesülök róla, ha új cikk jelenik meg?

Egyre több egészségügyi dolgozó, egészségfejlesztéssel foglalkozó szakember is elfogadja, hogy az orientális tánc az egyik legegészségesebb táncforma. Bizonyítottan rengeteg pozitív hatással rendelkezik mind az élettan, mind a lélektan, mind a prevenció, megelőzés területén.

hastánc csoport

Az orientális tánc egészségügyi hatásai

Ha megfelelő technikával táncolsz, nem terheled vele ízületeidet. A hastánc testsúlyodat az izmokra helyezi, miáltal az ízületi kopások esélye minimálisra csökken, erősödnek az ínszalagok, izmaid tónusosabbá, feszesebbé válnak. Ez a tánc kihasználja az összes ízület minden mozgásirányát az optimális határokon belül.

Ha hastáncolsz, gerincfeszítő izmaid és hasad izmai erősödnek A hát- és hasizmok erősítésével és nyújtásával a hastánc a gerincre nehezedő terheket enyhíti. Különösen intenzíven átmozgatja, megerősíti az ágyéki gerinc szakaszát. Csökkenti az ágyéki görbületet, hiszen medencédet magad alá húzod, egyenesen tartod hátadat, javul a testtartásod, egészségessé válik, a merevség, fájdalmak megszűnnek. Hamar látványos fejlődést érhetsz el.

Az orientális tánc azonban ennél jóval több izmodat mozgatja meg. Arcizmaid erősítése javítja mimikádat, metakommunikációdat, szebbé teszi mosolyod. Nyakad izmainak erősítésével egyenes, büszke tartásra tehetsz szert. Erősíti a vállizmokat, a karizmokat. Az intim izmok, gátizmok erősítésével a kismedence szerveinek működését javítja. Nem utolsó sorban formálja a comb, a vádli, és a  fenék izmait, csinos popsira és formás lábakra tehetsz szert.

Tánc közben váltogatod a kis és nagy mozdulatokat, izoláltan, elkülönítve mozgatod testrészeidet, ezáltal fejleszted tested finommotorikus mozgását.

hastánc A sejk aki mit se sejt

A hastánc, mint mozgás

A hastánc aerob mozgásforma, megfelel egy kardió edzésnek. Nem súlyos, férfias izomtömegeket pakolsz magadra, hanem kecses női idomokkal örvendeztetheted meg magadat és párodat.

Hatására  excentrikusan nő a szív terjedelme, az edzettebb szívizom több vért képes pumpálni. Csökken a nyugalmi pulzus, javul tested oxigénellátottsága és az oxigén felhasználás mértéke. A hasi légzés válik jellemzővé.

Egy óra intenzív hastánccal akár 300 kalóriát is elégethetsz. A leghatékonyabb alakformálást akkor érheted el, ha hetente legalább kétszer hastáncolsz, és emellett más kardió edzéseket is végzel. A hastánc mozdulatokkal kiűzöd a tejsavat izmaidból, ezzel enyhíted az izomfájdalmakat, az izomlázat, a tánc közben végzett nyújtással pedig a vérkeringésedet fokozhatod.

Minden mozgás segíti emésztésedet, ám a hastánc különösképpen jótékony hatással van rá. A csípőddel rajzolt végtelen nyolcasokkal, és hasad hullámzásával gyorsíthatsz emésztéseden, fogyókúrádat is előmozdíthatod ezáltal.

A sporttal levezetheted a felgyülemlett feszültséget. A hastánc, mivel a tipikus stresszgyűjtő területeket, a nyakat, a hátat és a vállat mozgatja meg  stresszoldó hatású.

Nosza, bontakoztasd ki magadból a nőt! Engedve a közvélemény nyomásának párod elkápráztatását is kipróbálhatod, hátha valami jó sül ki belőle…

Nem szeretnél lemaradni semmi érdekesről?
Legyél tagja Facebook csoportunknak!

Vajon jól áll neked ez a vállalkozás?
Teszteld most játékosan, minden kötelezettség nélkül, érdemes-e belevágnod velünk egy életre szóló kalandba!

Megérdemlem a jó minőséget, ide vele!
Print Friendly, PDF & Email
Eddzél úgy, mint a keleti hercegnők!

Kipróbálnád a hastáncot?

Köszönjük szavazatodat!

Szólj hozzá! Facebook fiókoddal egyszerű.