A cikket várhatóan 5 perc alatt tudod elolvasni.

Eddzél úgy, mint az amerikai haditengerészet elit alakulata!

TRX teljes testtel végzett ellenállásos edzés (Totalbody Resistance Exercise)
Az emberi testet, mint egységes rendszert állítja a középpontba
Mi a TRX edzés célja?

Atestmozgás elengedhetetlen a jó közérzet, és az egészséges életmód kialakításában. Számos mozgásforma létezik, és a sportolni vágyók különböző igényei újabb és újabb módszereket hívnak életre. Ennek is köszönhetően manapság nagyon elterjedtek az újfajta fitnesz edzések. Mindig találkozhatunk valami újdonsággal, ha betérünk egy fitneszterembe.

TRX szalag

A TRX is ilyen újfajta edzésmódszer. A TRX egy mozaik szó, jelentése teljes testtel végzett ellenállásos edzés (Totalbody Resistance Exercise). A Suspension Trainer egy könnyen hordozható heveder-rendszer, mely mobil edzőteremként használható, bárhova magunkkal tudjuk vinni, és otthon is hatékonyan használhatjuk. Hevederekből és fogókból áll, általában falra erősítik. Állítható a magassága, ezzel pedig a nehézségi fokozata.

Az eszközt Randy Hetrick fejlesztette ki az amerikai haditengerészet elit alakulatánál, az ezredforduló körüli években. A TRX védett márkanév, a cég fő profilja a saját tervezésű sporteszközök értékesítése, ezen eszközökkel kapcsolatos edzésprogramok készítése, és az eszközökhöz tartozó oktatás, edzőképzés.

Tetszik a cikk. Hol értesülök róla, ha új cikk jelenik meg?

A TRX edzés lényege

A felfüggesztéses edzés (Suspension Training) jellemzője, hogy a felhasználó kezét vagy lábát egy felfüggesztési pont tartja, miközben a másik végtaggal a talajon támaszkodik. Ellenállásként a saját testsúlyt használja, az intenzitást a test talajjal bezárt szöge illetve a stabilitás adja.

Ezáltal gyakorlatok százainak elvégzését teszi lehetővé. Alkalmazható bárhol, bármilyen fittségi szinten, és bármilyen fittségi célhoz. Használatával erőt, állóképességet, koordinációt, hajlékonyágot, és a hasüreget körülvevő izmok stabilitását tudjuk fejleszteni, a testtartást is javítja.

A hatás látványos és gyors, a TRX átformálja az egész testet. A saját testsúlyunkat használva valóban tokától a bokáig megdolgoztat bennünket. Több izomcsoportra koncentrál egy időben, ami nagyon egészséges, és kevésbé megterhelő az ízületeknek. Az emberi testet, mint egységes rendszert állítja a középpontba.

A TRX edzés célja

Több területen is alkalmazható a TRX. A teremben végzett fitnesz edzés kiegészítéseként, vagy éppen helyette, valamint a rekreációban a nagy izomterheléssel járó sportversenyeket követően is használható.

Legelőször a rehabilitációban alkalmazták, innen terjedt el. A gyógytornászok a TRX-et ajánlják a gyógytornát követően izomerősítésre, izomtömeg növelésére. Sportsérülések utáni rehabilitációban is helye van a módszernek. Előnye, hogy kis terhelésekkel, fokozatosan érhető el a javulás, a sérült testrész mozgástartományának helyreállítása.

Ne kezdjünk el otthon, egyénileg gyakorolni, forduljunk képzett edzőhöz, és mindenképpen állapotfelmérés előzze meg a gyakorlatokat. Az aránytalan terhelés, a nem megfelelően végzett edzés ízületi sérülésekhez vezethet.

Hetente 3-4 edzéssel, 2-3 hónap alatt látványos eredmény érhető el. Természetesen egyéntől függ, kinél, milyen fejlődés lesz. A cél is mindig más: van, aki karcsúsodni szeretne, más szálkásítani, valaki pedig a hátizmait szeretné erősíteni, hogy jobb legyen a tartása.

Nem szeretnél lemaradni semmi érdekesről?
Legyél tagja Facebook csoportunknak!

Vajon jól áll neked ez a vállalkozás?
Teszteld most játékosan, minden kötelezettség nélkül, érdemes-e belevágnod velünk egy életre szóló kalandba!

Megérdemlem a jó minőséget, ide vele!
TRX edzés
Print Friendly, PDF & Email

Szólj hozzá! Facebook fiókoddal egyszerű.