A cikket várhatóan 5 perc alatt tudod elolvasni.

Eddzél úgy, mint a kenguruk!

Edzés és szórakozás egyben
A Kangoo cipő eredetileg a futópályákra készült
A súlyfelesleg sem akadály

Ez alkalommal ismét egy divatos edzésformát veszünk szemügyre, a Kangoo Jumps-ot. Ez egy furcsa, szokatlan változata az aerobiknak. Azt mondják, aki egyszer kipróbálja, nem tud többé lemondani róla, mert feledhetetlen élményt nyújt.

Kangoo Jumps

A Kangoo néhány éve terjedt el Magyarországon, és mára rendkívül népszerű, szinte minden fitneszterem órarendjében találkozhatsz vele. Eredete a futásra vezethető vissza: a speciális cipő megtervezése során a futók ízületeit érő ütődéseket, a gerinc, térd és bokasérüléseket akarták csökkenteni az eszközzel. Ez sikerült is, ám a futópályák helyett az aerobiktermekben lett népszerű.

A Kangoo cipő talpa különleges, ellipszis alakú rugót szereltek rá, amely akár 80 százalékkal is képes csillapítani a földre érkezéskor fellépő ütődést. Ezzel kíméli az ízületeket és a gerincoszlopot.

Tetszik a cikk. Hol értesülök róla, ha új cikk jelenik meg?

Miért jó edzésforma a Kangoo?

A Kangoo Jumps segítségével hatékonyan növelheted állóképességedet, mivel folyamatos mozgásban vagy egy órán keresztül, és így folyamatosan az aerob tartományban tartod a pulzusodat.  Pihenésre csupán az a pár perc jut, amíg pótolod az elvesztett folyadékot.

Javítja a testtartást is. Az emberek többsége napjai jelentős részét széken ülve tölti, így a testtartásuk észrevétlenül folyamatosan romlik, rossz esetben derék- és hátfájás is kialakulhat. A Kangoo cipőben meg kell találnod az egyensúlyi helyzetet, és folyamatosan meg kell tartanod azt. Ez erőteljesen igénybe veszi a mély hátizmokat és a gerincfeszítő izmokat, így erősödnek azok az izmaid, amelyek a szép testtartásért felelősek, és fájdalmaid is elmúlhatnak.

Természetesen a speciális egyensúlyi helyzetnek köszönhetően javul az egyensúlyérzéked és a koordinációd is.

Mostanában különösen fontos előnye, hogy a felgyülemlett stresszt is oldja, mert az ugrálás endorfint szabadít fel. Edzés közben úgy érzed magad, mintha súlytalan lennél.  Nemcsak edzés ez a mozgásforma, hanem szórakozás is.

További előnye, hogy a mozgás hatására nő a tüdőkapacitásod, és sokkal mélyebb légzésre leszel képes. Hatására felgyorsul az anyagcseréd, így több energiád lesz, és sokkal hatékonyabban hasznosítja szervezeted a tápanyagokat, emellett beindul a méregtelenítés is. A kangoo növeli a csontsűrűséget is.

Jó hír a fogyókúrázóknak, hogy a súlyfelesleg nem akadály. A cipő segítségével nem terheled feleslegesen az ízületeidet. A Kangooval végzett aerobic- vagy táncgyakorlatok jóval hatásosabbak, mintha sima cipőben mozognál. A felmérések szerint körülbelül 25 százalékkal több kalóriát égethetsz el ezzel a mozgásformával.

Kangoo
Kangoo

A Kangoo edzés felépítése

Az órák felépítése hasonló a hagyományos aerobik órákhoz, ezek is általában 60 perc hosszúak. Az óra első tíz perce a bemelegítésről szól.

Ezután jön a koreográfia, amit csak első ránézésre könnyű követni. Mivel a cipők maguktól nem rugóznak erőt kell kifejtened az ugráláshoz, és használnod kell saját súlyodat, a vádlit, a lábizmokat és a farizmot.

Az edzéseken fontos szerep jut az alakformálásnak. A cipőnek nem kicsi súlya van, ezért azt emelgetni egy órán keresztül nem könnyű feladat. Igénybe veszi alsótested összes izmát, megdolgoztatja, erősíti azt. Az óra utolsó részében végrehajtott erősítő gyakorlatok fokozzák ezt a hatást.

Végül jön a levezetés, ahol már csak lazán, csupán a kellemes érzésért mozogsz, majd a nyújtás, ami elengedhetetlen az izmaidnak. Ettől maradnak rugalmasak és tónusosak, ettől lesz szép formájuk.

Kangoo felszerelés

Az egyedüli különleges felszerelés, ami ehhez az edzéshez kell, az a cipő. Vehetsz is magadnak, de minden teremben van lehetőség a bérlésre is. Egy ilyen cipő drága, és ha valami gond van vele, akkor speciális javításra van szüksége. Ezért praktikusabb ha bérled.

Mindenképpen hosszú szárú, puha zoknit vigyél magaddal, így a cipő műanyag borítása nem töri fel a lábadat. A vizet vagy Argi+-t és a törölköződet se hagyd otthon, mert garantáltan izzadni fogsz, és gyorsan megszomjazol.

Ha nem szereted az edzőtermeket, akkor vegyél saját cipőt, és otthon vagy a szabadban gyakorolj. Kezdheted egyszerű aerobic lépésekkel, később tánclépéseket is beépíthetsz a gyakorlatba. A legfontosabb, hogy legalább tizenöt percig ugrálj. Ennyi idő alatt 100-150 kalóriát égetsz el. Ha már megvetted a cipőt, használhatod a napi kocogáshoz is.

Nem szeretnél lemaradni semmi érdekesről?
Legyél tagja Facebook csoportunknak!

Vajon jól áll neked ez a vállalkozás?
Teszteld most játékosan, minden kötelezettség nélkül, érdemes-e belevágnod velünk egy életre szóló kalandba!

Megérdemlem a jó minőséget, ide vele!
Print Friendly, PDF & Email

Szólj hozzá! Facebook fiókoddal egyszerű.