A cikket várhatóan 3 perc alatt tudod elolvasni.

Eddzél úgy, mint a táncosok!

Ha túl katonás a TRX, itt a zumba
Kolumbiából lopakodott be ez az edzésforma
Úgy formálod alakod, hogy nem is tudsz róla

ATRX egy jófajta egészséges mozgásforma, de előfordulhat – nem véletlenül – hogy valakinek túl katonás. Gond egy szál se, van más is. Vegyük most például sokak kedvencét a zumbát. Táncold magad egészségesre!

Buli mint edzésforma

A tánc mindig is jelen volt az emberek életében. Az ősi ritmusokra szabadon, akár révületbe esve mozgó ősemberektől kezdve egészen a szabott táncmozdulatokat használó modern versenytáncosokig mindenki táncolt a világtörténelemben.

A zumba egy új, nagyon népszerű tánc, mely ötvözi a salsa, a merengue, a cumbia, a flamenco, a calypso, a reggaetón és a hastánc mozdulatait. Az 1990-es évek közepétől terjedt el, először kolumbiai Cali városában. Beto Perez latin tánc oktató nevéhez fűződik. A szó a ‘zumbear’ igéből származik, egy kolumbiai szleng, jelentése: gyorsan mozogni, és szórakozni. Más latin nyelveken is bulit, partit jelent.

A zumbában nincs hosszú koreográfia amit meg kell jegyezni. Az autentikus zenék struktúráját megőrizve feloldja az edzésprogram egyhangúságát, rövidtávú memóriát, csupán kis figyelmet igényel. A latin inspirációnak engedve a csípő és törzs mozdulatai dominálnak a mozgásban.

Lopakodó edzés

Ezzel a mozgásformával úgy erősíted izmaidat és formálod alakod, hogy szinte nem is tudsz róla. A jó hangulat garantált, hiszen a legjobb latin ritmusokra mozogsz. A zumba lerombolja az unalmas, fárasztó, nehéz és eredménytelen edzések következtében magadnak felállított korlátot. Legyél bármilyen nemű, korú, bármilyen edzettségi szinttel rendelkező, a zumba biztosan szerethető lesz számodra. Kikapcsol, szórakoztat és az egész testedet tetőtől talpig megmozgatja.

A zumba segítségével egy 60 perces alkalommal kb. 600 kalóriát égetsz el. Az intervall edzés és az erősítő edzés együttesével biztosítja az eredményes kalória leadást és a test formálását. Jótékony hatása kiterjed az egész testedre, hiszen az órákon könnyen elsajátítható mozdulatok, követhető lépések és kardió-alapú táncmozdulatok a legkényesebb területeket is megcélozzák, mint például a farizmok, a kar és a has. Ennek a kombinációnak köszönhetően tested legfontosabb izmát, a szívedet is megdolgoztatja. Mindez rövid és hosszú távon az egészséges élethez nélkülözhetetlen.

Ha szereted a zenét, a csoportos órákat, a jó hangulatot, a vérpezsdítő latin dallamokat, akkor ezt a mozgásformát neked találták ki.

Print Friendly, PDF & Email

Szólj hozzá! Facebook fiókoddal egyszerű.