A cikket várhatóan 7 perc alatt tudod elolvasni.

Jusson eszedbe a kalória!

Érdemes figyelned az ételek energia tartalmára
Szerinted jól tippeled meg, melyik ételben mennyi energia van?
Gondold végig mit, mikor, mivel eszel!

Nagyon sokan azt hiszik, hogy ha minimálisra csökkentik a szénhidrát bevitelt és csak „egészséges” termékeket fogyasztanak, akkor rohamtempóban fogyni fognak. Pedig ez nem teljesen igaz.

Ha étkezésed során több kalóriát viszel be a szervezetedbe, mint amennyit elégetsz, akkor bármennyire is közelít a szénhidrát beviteled a nullához, akkor sem fogsz fogyni. Ezért aztán érdemes figyelned az ételek energia tartalmára.

Egy kilokalória (kcal) az az energiamennyiség, amit egy átlagos testsúlyú, felnőtt ember szervezete, nyugodt állapotban (Pl.: fekvés) körülbelül egy perc alatt felhasznál.

Tetszik a cikk. Hol értesülök róla, ha új cikk jelenik meg?

Szerinted jól tippeled meg, melyik ételben mennyi energia van? Lucy Mountain az Instagramjára töltött fel nagyon elgondolkodtató fotókat. Ezekből csemegézek most.

Mandula vagy gumicukor?

Mandula vagy gumicukor?

Az egyértelmű, hogy a mandula fényévekkel egészségesebb, mint a gumicukor. A gumicukorról egyáltalán nem lehet elmondani, hogy egészséges. A kettő közül mindenképpen inkább mandulát nasizzál, ha nasizni kell mindenképp, de vedd figyelembe, hogy rengeteg kalóriát tartalmaz. Az olajos magvak mind magas kalória tartalmúak, ezért csak módjával fogyaszd őket.

Burgonyachips vagy zöldségchips?

No, itt sem kell túl sokat gondolkodni, hogy melyik az egészségesebb, de alaposan vizsgáld meg a zacskón feltüntetett kalória értéket, mert a zöldségchipseknél is el tud szállni a kalória érték. Itt is a mennyiség a lényeg.

Burgonyachips vagy zöldségchips?
Víz vagy ízesített víz?

Víz vagy ízesített víz?

No, itt aztán komoly pofára esés tud bekövetkezni. Mindig figyeld a címkét!

A Twix rejtély

Tudatosan bűnözni készülsz, de azért nem akarod, hogy nagyon elszaladjon veled a ló. Pontosan tudod, hogy a kalória is számít, ezért megnézed a címkét. De vigyázz, az egy adag nem a teljes csomagra vonatkozik! A ráírt kalória tartalom csak a jobb Twixre érvényes! Vagy a balra… 🙂
Mindig legyél résen címkeolvasásnál!

A Twix rejtély
„Egészséges” reggeli keksz vagy normál keksz?

„Egészséges” reggeli keksz vagy normál keksz?

Az alap, hogy mindkettő bőven tartalmaz kalóriát. Én alapról soha nem ajánlom ezeket az előre összerakott reggelizős, müzlis stb. cuccokat. Telis-tele vannak meglepivel… De ha már mindenáron keksz, akkor maradjunk a Belvitánál. 🙂

Tejcsoki vagy mindenmentes csoki?

Attól még, hogy rá van írva, hogy mindentől mentes, még nem biztos, hogy jó is. Persze, ha valamire érzékeny vagy, akkor ezt kell választanod, de ha nem, akkor van bőven választási lehetőséged.

Tejcsoki vagy mindenmentes csoki?
Tejcsoki vagy 85%-os étcsoki?

Tejcsoki vagy 85%-os étcsoki?

Köztudott, hogy az étcsoki mennyivel egészségesebb a tejcsokinál. Viszont itt is érvényes a módjával szabály! Sok kicsi, sokra megy…

Friss gyümölcs vagy aszalt?

Hát igen… Pedig milyen nehéz megállni, hogy az aszalt gyümölcsből ne egy egész tálnyit burkoljon be az ember egy jó könyv olvasása közben… Ha számodra fontos a mennyiség és annak a nagy mivolta, akkor mindenképp a friss gyümölcsre szavazz.

Friss gyümölcs vagy aszalt?

A tanulság az, hogy nem minden az, aminek látszik. Mindig figyelmesen olvasd a címkéket és logikusan gondold végig mit, mikor, mivel eszel.

Nem szeretnél lemaradni semmi érdekesről?
Legyél tagja Facebook csoportunknak!

Vajon jól áll neked ez a vállalkozás?
Teszteld most játékosan, minden kötelezettség nélkül, érdemes-e belevágnod velünk egy életre szóló kalandba!

Megérdemlem a jó minőséget, ide vele!
Print Friendly, PDF & Email

Szólj hozzá! Facebook fiókoddal egyszerű.