A cikket várhatóan 3 perc alatt tudod elolvasni.

Merülés az információ-óceánban

Hagyjuk a marketing rizsát, mondjuk a tényeket…
Az embereket elárasztja az információ
Nem mindig hiteles a forrás

Minap mesélte egyik kollégám az esetét. Tájékoztatót tartott az ismerősének a termékekről és az üzleti lehetőségről. Utóbbinál tartott, mikor az ismerőse megállította, mondván hagyja a marketing rizsát, mondja csak a tényeket. Az a helyzet, hogy ez a kollégám rendszeresen unortodox módon vázolja az üzletet. Rengeteg mindent elért már, tonnányi személyes élménye van a céggel kapcsolatban, és mindig ezeket meséli el a szokott marketing duma helyett…

Hasonlót már én is tapasztaltam, pedig a mi élményeink még meg sem közelítik az övét. Már ez is elég ahhoz, hogy az emberek ne higgyék el. Állandóan lavíroznunk kell, mennyit mondhatunk el, amennyit a partnerünk még képes igazságnak elfogadni. Persze később, ha üzleti partnerünk lesz, rájön, nemhogy az teljesen igaz, amit elmondtunk, hanem az a rengeteg más is, amit nem. Ez a blog is többek között ebből a frusztrációnkból jött létre.

Az emberek fulladoznak az információban

Egyáltalán nincs mit csodálkozni ezen. Már nem csak a televízióból, az újságokból és az internetről ömlik ránk az információ, hanem a digitális technikáknak köszönhetően a telefonnak nevezett személyi számítógépünkből és hamarosan a hűtőszekrényünkből és az alsónadrágunkból is.  Nemrég olvastam, hogy 2006-ban egy év alatt annyi információt termelt az emberiség, amennyit addig ötezer év alatt. Tavaly ennek két és félszeresét… naponta. Külön iparág szakosodott a Big Data feldolgozására.

Tetszik a cikk. Hol értesülök róla, ha új cikk jelenik meg?

A helyzetet bonyolítja, hogy korántsem mindenki a korrekt, tényszerű közlésre utazik. A Facebook mostanában vesz fel egy hadsereget, hogy emberi erővel is harcoljanak a mesterséges intelligencia mellett az álhírek terjedése ellen.

A mi iparágunk sem mentes a túlkapásoktól, finoman szólva sem. Nem véletlenül alakult sajnos rossz híre az MLM-nek. A gyors meggazdagodásra vágyó MLM “ügynökök” úgy vélték, minél nagyobbat mondanak, annál többen csatlakoznak hozzájuk. Időlegesen igazuk is volt, csak amikor a jelöltek rájöttek az igazságra, gyorsan terjesztették a rossz hírt. Pedig mint mondtam, üzletünk magában is hihetetlen dolgokat ad, semmi szükség a felfújására. Ennek ellenére megkockáztatom, még mindig akadnak fenti stratégiát alkalmazó “kollégáim”. Aki ad magára, már komolyan kerüli ezt a viselkedést.

Az emberek hitetlenek

Az emberek védekeznek

Mindezek okán az emberek kapkodják a fejüket, és védekeznek. Gyakran átlendülnek a túloldalra, és azt sem hiszik el, amit az édesanyjuk mond nekik. Mindenki próbálja szűrni az információt, egyáltalán mit enged magához, és mit tart abból igaznak. Jól teszik.

A mi munkánk ezáltal viszont megnehezült. Az emberek azt sem hiszik el nekünk, amit saját magunk éltünk át. Meg kell próbálnunk a lehető leghitelesebbnek mutatkozni és annak is látszani. Ezen túl ki kell válogatnunk az embereket, akik hajlandók utánajárni a dolgoknak, és elismerik az igazi értékeket.

Erre is szolgál ez a blog.

Nem szeretnél lemaradni semmi érdekesről?
Legyél tagja Facebook csoportunknak!

Vajon jól áll neked ez a vállalkozás?
Teszteld most játékosan, minden kötelezettség nélkül, érdemes-e belevágnod velünk egy életre szóló kalandba!

A csapatba akarok tartozni!

Megérdemlem a jó minőséget, ide vele!
Print Friendly, PDF & Email

Szólj hozzá! Facebook fiókoddal egyszerű.