A cikket várhatóan 4 perc alatt tudod elolvasni.

Mielőtt megszólal a csengő

Néhány rövid nap, és elkezdődik az iskola
A gyerekek alig várják, hogy találkozzanak cimboráikkal
Mit tehetek, hogy ne legyen a gyerek esendő?

Lassan újra kinyílnak az iskolák kapui. Jó esetben már majdnem túl vagyunk a szép feladaton, felkészülni az iskolakezdésre. Mindenki rohangál az áruházak között. Irodaszer, táska, tornacucc, ja és még ezt-azt elfelejtettünk, menjünk vissza másnap.

Ebben a nagy kapkodásban viszont nem nagyon szokott felmerülni, hogy a gyerek szervezetét is fel kell készíteni arra, hogy újra nagy társaságba kerül, ahol csak úgy jönnek-mennek a bacilusok, vírusok. A leggyakoribb tévhit, hogy úgyis egész nyáron rengeteg zöldséget, gyümölcsöt evett a gyerek, teljesen felesleges ezzel foglalkozni. Aztán jön a meglepi, amikor már szeptember közepén otthon találjuk magunkat a beteg gyerekkel.

Hogyan tudjuk ennek elejét venni?

A kiegyensúlyozott, minőségi táplálkozás és sok vitamin, valamint a nyugodt, gyerekek esetében napi 9-11 óra alvás mindenképpen segít. Érdemes ilyenkor időben elővenni a polcon porosodó táplálék kiegészítőket is. Ideális persze az lenne, ha nyáron sem szüneteltetnénk a fogyasztásukat…

Nem árt legalább egy kúrányi probiotikumot is elfogyasztani, hogy felrázzuk kissé a bélflórát.

Étrend-kiegészítők és kézfertőtlenítő a Forevertől

Amikor a szervezetünk természetes védekezőképességéről van szó, a negatív kerülése ugyanolyan fontos, mint a pozitív alkalmazása. A finomított szénhidrátok és cukrok tápanyagként szolgálnak a rosszindulatú baktériumok számára a bélrendszerben, és hozzájárulnak a gyulladások kialakulásához. A legtöbb finomított szénhidrát és cukor a tésztákban, kenyérben, tortákban, cukorkákban és üdítőitalokban fordul elő.

Mozgás

A rendszeres mozgás sokat segít. Figyeljünk oda, hogy az iskolai padban töltött órák után legyen lehetősége a gyereknek mozogni, hiszen a testmozgás következtében beindul a vérkeringés, amely segíti a szervezetet a betegségek leküzdésében. Fontos tehát, hogy a gyerek naponta minél több időt töltsön a szabad levegőn, mozogjon, sportoljon a szabadban.

Higiénia

Mindemellett a higiénia is nagy szerepet kap a megelőzésben. Fontos megtanítani a gyereknek, hogy evés előtt, kinti játék és WC használat után mosson kezet. A kézmosás az egyik legjobb módja a betegségek megelőzésének. Ha a szülők ezeket a szabályokat következetesen betartatják otthon, a gyermek minden bizonnyal az iskolában is alkalmazni fogja. Tanítsd meg gyerekednek, hogy köhögésnél, tüsszentésnél takarja el zsebkendővel a száját, illetve mindig legyen nála egy kis üveg kézfertőtlenítő gél, amit használjon rendszeresen.

Ha ezt a néhány szabályt betartod, nagy esélyed van arra, hogy utódod arányaiban több időt töltsön hétköznaponként az iskolában, mint babusgató karjaid között otthon.

Print Friendly, PDF & Email

Szólj hozzá! Facebook fiókoddal egyszerű.