A cikket várhatóan 6 perc alatt tudod elolvasni.

Mitől borul fel egy Network Marketing hálózat?

Network Marketing cég partnerének lenni az egyik legegyszerűbb vállalkozási forma
Network Marketing cégnek lenni az egyik legnehezebb
Nem mindegy mit, mikor lépsz, ha csatlakoznál az iparághoz

Egy Network Marketing vállalkozás indítása üzleti partnerként logikus és biztonságos lépés, mert a legtöbb vállalkozói terhet  az anyacég leveszi a válladról. Ebből a szempontból tehát ez a világ legegyszerűbb vállalkozása.

Másik oldalról viszont nyugodtan mondhatjuk, hogy a legnehezebb, hiszen egy Network Marketing hálózatot üzemeltető cégnek jóval magasabb várakozásoknak kell megfelelnie, mint bármilyen másik cégnek. Már csak azért is, mert a vállalkozói terhek jelentős részét leveszi üzleti partnerei válláról…

Új céghez vagy régihez érdemes csatlakozni?

Sokan úgy gondolják, érdemes egy újonnan induló céghez csatlakozni. Nem biztos, hogy ez bölcs döntés. Rövid távon jó nyereséget hozhat, de hosszú távon igen kicsi ennek az esélye. Szerintünk érdemes megvárni, míg túl van a kezdeti nehézségeken, mondjuk az első öt éven. Utána már egy stabil, jól működő hálózattal évtizedekig, vagy ki tudja meddig elketyeghet, ha megfelel bizonyos feltételeknek. Példa is van rá, az Amway kis híján már 60 éve jól érzi magát, és immár a Forever Living Products is 40 éves.

Tetszik a cikk. Hol értesülök róla, ha új cikk jelenik meg?

A régi alapítású cégek folyamatosan haladnak a korral, megújulnak termékeikben, üzletpolitikájukban is. Most is olyan időszakot élünk át a Forevernél, hogy csak kapkodjuk a fejünket. Ennyi új és megújult termék egyszerre sohasem került elő még eddig. Maga az alap termék, a Forever Aloe Gel is megújult, már kezünkben tartjuk az újat. Az üzletpolitika is változik. Meg kell mondanom, ez a változás dömping még egy ilyen kaliberű cégnek is kihívás, kisebbeknek esélye sem lenne ebben a helyzetben.

Network Marketing bukta tőkeerő

Van pár dolog, amit muszáj betartani

Majdnem 15 éves történetünk során sok-sok Network Marketing jellegű céget láttunk fel- majd eltűnni. Igazság szerint mindössze egyetlen egy magyar cégről tudjuk, hogy a mai napig működik. Néhányról hamarosan kiderült, nem is Network Marketing, hanem piramisjáték. Mások, a legtöbbjük, még kicsírázni sem nagyon tudtak.

Volt azonban pár cég, amelyik hirtelen nagyra nőtt, majd hatalmasat bukott. Érdekes, hogy több olyan cég volt ezek között, amelyek tulajdonosai régi nagy cégek vezető partnerei közül kerültek ki. Úgy ítélték meg, ha egyszer sikeresek tudtak lenni a hálózatépítésben, sikeresek tudnak lenni egy saját Network Marketing cég üzemeltetésében is. Nem tudtak. Teljesen más gondolkodásmód szükséges a két területhez.

Összeszedtünk öt olyan tényezőt, amelyek közül egy vagy több okozhatta ezen cégek bukását.

Tőkeerő

Amilyen kicsi tőke szükséges ezen cégek üzleti partnereként vállalkozást indítani, olyannyira hatalmas tőke kell maguknak a cégeknek a megalapításához.

Hatalmas, egyre növekvő, hatékony és magas minőségű munkát végző szervezetet kell kiépíteni. Biztonságos rendszerek tucatjait kell felállítani mind jogilag, mind technikailag. És akkor nem is szóltunk a termékekről, amik kiváló minőségűek és innovatívak, újszerűek kell, hogy legyenek. Egyébként labdába sem rúgnak, mert a vevők a sarki boltban fogják megvenni az ugyanolyan termékeket, és senki sem csatlakozik a hálózatba, nem éri meg. Ehhez magas színvonalú termékfejlesztő gárdát kell felállítani. Ráadásul ezeknek a kiváló termékeknek folyamatosan rendelkezésre kell állniuk.

Ez a pont olyannyira fontos, hogy a legtöbb cég már itt elvérzik. A többi bukási tényező is ebből ered. Rex Maughan dollármilliomos volt ingatlan üzletéből, mikor megalapította a Forever Living Products céget. Még így is leizzadt, amikor váratlanul Mexikóig elfagytak az aloé ültetvények. Kizárólag izomból, azaz hatalmas pénzből tudta menteni a helyzetet. Mára felkészült erre is, természetesen rengeteg pénzt beruházva.

Érdemes elolvasni cikkünket arról, miért tarjuk a Forevert kősziklának.

Network Marketing bukta fagyott Aloe vera föld

Az üzleti partnerek pontos és hiánytalan kifizetése

Ez az értékesítési modell elégedett fogyasztók ajánlására épül. Ha nem elégedett a fogyasztó, akkor nem tudja tovább ajánlani a terméket, mert nem hiteles. Ha viszont elégedett, és ajánlja a terméket másoknak, akkor gyorsan rájön, hogy ezért az ajánlásért pénzt kap. Hamar megszokja, hogy ez a pénz mindig időben, pontos elszámolás alapján, reklamáció nélkül érkezik.

Ha a kifizetés egyszer elmarad, felvonja a szemöldökét. A partnerek egy része már ekkor abbahagyja tevékenységét. Ha másodszor is késik a pénz, a partnerek zöme, legalább 80 százaléka biztosan továbbáll, mert ezután nem tudja hitelesen ajánlani a lehetőséget. A harmadik késés után a maradék lojalisták is távoznak. A hálózat ezennel összedőlt, az üzlet megbukott. Nem egy ilyen esetet láttunk.

Velünk még ez nem fordult elő. Az igen, hogy a fizetési napra eső ünnep miatt előbb fizetett ki minket a cég.

Az üzleti terv folyamatos változtatása a partnerek kárára

Ha egyszer a cég kiírt egy feltételrendszert vagy egy ösztönző rendszert, azt be kell tartania. Ha nem teszi, megbukik. Többször láttunk olyat, hogy utólag módosítottak a feltételeken, amin a partnerek buktak. Vagy mégsem számítottak minősültnek, vagy mást, kevesebbet kaptak, mint amit ígértek nekik.

Ezt a Forever rendkívül komolyan veszi. Egyszer egy vezetőknek kiírt tréning-nyaralás első napja után hurrikán riasztást adtak ki a helyszínre. A cég haladéktalanul különgépeket rendelt, és más helyszínen folytatta a rendezvényt. A Forevernél is szokott változni az üzleti terv. Nem sűrűn, de szokott. Mindig alaposan indokolják, és ha elsőre nem is mindig látszik, a végén mindig jól járunk vele.

Hiba a termékek minőségében

Ha nem tudja tartani áruinak minőségét a cég, megbukott. Sőt, már akkor is, ha időről-időre nem tudja emelni azt, nem tudja korszerűsíteni termékeit. Gondolj bele, ki ajánlana tovább elavult vagy rossz minőségű termékeket? Ha valaki megtenné, meddig hinnének neki ismerősei?

A Forever 40 éve tartja a minőséget, láthatod a Plecsni rovatban, és éppen most zajlik eddigi legnagyobb termék-korszerűsítési programja.

A törvények figyelmen kívül hagyása

Talán ez az a pont, ahol a legnagyobb bukta következhet be. Annyi törvényt, jogszabályt, iránymutatást és még ki tudja mi mindent kell felfedeznie és betartania egy ilyen cégnek, hogy komoly, felkészült jogász és pénzügyes csapatot kell fenntartani. Muszáj.

Még a Forever Magyarország is belefutott egy nagy pofonba pár évvel megalakulása után, mert nem minden előírást tartott be 100 százalékosan. Túlélte, tanult belőle, és azóta fokozottan ügyel minden apróságra. Üzleti partnereit folyamatosan képzi, mindenre felhívja figyelmüket.

Láttunk olyan nagy, hangzatos tervekkel induló céget, ami a fenti pontokat egymás után kezdte megszegni, végül a tőzsdefelügyelet adta neki a kegyelemdöfést. Tőkehiányuk fedezésére részvényeket kezdtek árulni, ha jól értettük jogosulatlanul.

Figyelj rá, mit, mikor lépsz!

Ezért nem mindegy, mikor, melyik céghez csatlakozol, ha be akarsz kerülni ebbe a világszerte robbanásszerűen növekedő iparágba. Magyarországon is több megfelelő választás áll rendelkezésedre. Nem sok, de több.

Ha minket is számításba veszel, annak nagyon örülünk, és mindent megadunk neked, ami döntésedhez szükséges. Ezután rajtad áll, hogy döntesz…

Nem szeretnél lemaradni semmi érdekesről?
Legyél tagja Facebook csoportunknak!

Vajon jól áll neked ez a vállalkozás?
Teszteld most játékosan, minden kötelezettség nélkül, érdemes-e belevágnod velünk egy életre szóló kalandba!

A csapatba akarok tartozni!

Megérdemlem a jó minőséget, ide vele!
Print Friendly, PDF & Email
Mitől borul fel egy Network Marketing hálózat?

Szerinted az újdonság vagy a megbízhatóság fontosabb?

Köszönjük szavazatodat!

Szólj hozzá! Facebook fiókoddal egyszerű.