A cikket várhatóan 5 perc alatt tudod elolvasni.

A piramisépítés szakmai alapjai

Úgysem tudjuk lerázni a vádat, legalább mondjuk el, hogy kell jól csinálni!
Van egy megdöbbentő dolog, amire rájöttünk
Azért kíváncsi vagy arra is, mit teszünk valójában?

Nem igazán lepődünk meg, amikor valaki piramisjáték építéssel vádol meg minket. Hidd el, mi nagyon alaposan utánajártunk a témának, és rájöttünk, baromi nehéz meló lenne felhúzni egy klassz piramisjátékot a Forever rendszerére. Nézzük, mi kell hozzá!

Építsünk okosba piramist!

Egy rendes piramisjátékban pozíciókat, jogokat kell venni, és ha jó pozíciót vásárolunk, dől a lé. Ujjé, a Foreverben vannak üzleti szintek, nosza vegyünk egyet, és máris dől a lé. Apró gondok azért adódhatnak. A nyamvadt Forever például nem hajlandó figyelembe venni, hogy nekünk a pozícióra van szükségünk, és ránk dönt egy vagon terméket. Ha egy egészen zsíros szintben gondolkodunk, érdemes a menedzser szinttel nyitni. Nem gond, 7 misi körül meg is van, ha okosak vagyunk. Ebben az esetben viszont ránk dönt a Forever 60 Touch of Forever dobozt. Ráadásul több néven kell bűvészkedni, mert a személyes vásárlásnak limitje van. Mit tegyünk a rengeteg termékkel: vagy baróra egészségesek leszünk hosszú távon, vagy megoldjuk okosba.

Végül is mire valók az internetes apróhirdetés meg vásártér szájtok? Felnyomjuk önköltségen, vagy alatta a töméntelen cumót, azt jól van. Persze azért gondok is adódhatnak. Először is rengeteget kell melózni, mire egyenként meghirdetjük, lealkudjuk, postára rakjuk a sok bogyót. Aztán a Forever nem annyira csípi a dolgot, úgyhogy ha bukunk, mehetünk az Etikai Bizottság elé, és bukjuk a pozíciót. Meg aztán az adóhivatal is folyton akadékoskodik. Annyi a termék, hogy a végén ráfogják az emberre, hogy üzleti tevékenységet végez, azt jól megszívatnak. A végén még anyagilag is bukta lesz a pozícióvásárlás, de megvan a szint!

Tetszik a cikk. Hol értesülök róla, ha új cikk jelenik meg?

Vagy mégse?

De minek? A Forever ragaszkodik hozzá, hogy csak a termékforgalom után fizet. Hiába “szervezzük be” halomra a haverokat, egy kanyi vasat nem kapunk utánuk. Persze ha jól megvásároltatjuk őket, akkor pöpec, de akkor ismét előállnak fentiek. Ráadásul ha rájuk toljuk a procedúrát, még a végén jól meg is vernek a türelmetlenek.

Az igazi network marketing inkább egy gyökérzetre hasonlít, mint piramisra.

Lehet, hogy mégis megéri tisztán, etikusan felépíteni egy fogyasztói hálózatot? Meló abban is van, nem is kevés, de tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés, ráadásul megérős. Nagyon.

Az ábra, az, hogy egy jól felépített hálózat inkább egy gyökérzetre hasonlít, mint egy piramisra. Vastag és vékony ágakkal, hosszúakkal és rövidekkel, elhaltakkal és élőkkel. A piramis inkább egy “hagyományos” cég szervezeti felépítésére jellemző. Gondolj bele, hol állsz most a ranglétrán a cégednél? Az alattad levő szinten többen vannak? És feletted? A cég vezetésében?

A legnagyobb megdöbbenésünk az volt, amikor rájöttünk, mi különbözteti meg igazán a gyakorlatban a network marketinget a piramisjátéktól.

Ha hálózatépítő vagy, folyton azt hallod, hogy nem “hiszek a piramisépítésben”, “ez nem piramisjáték?” stb. És nagyon nehéz munkára bírnod az embereket, pedig tisztán látszik, hogy megéri. – Példák is vannak előttünk.

Ha valóban piramisjátékot építesz, csak közölnöd kell, mennyi kell egy jog, pozíció megszerzéséhez, mennyi jön belőle úgy, hogy egy szalmaszálat sem kell keresztbe tenned. Esetleg hozol pár havert, bár a jobbaknál ez is full automatikus: idegenekkel töltik fel a “hálózatod”.  És az emberek jönnek, fizetnek, még kölcsönt is vesznek fel, és előre dörzsölik a kezüket, örülnek a váratlan nyereségnek. Tömegestül. Aztán ha elfogytak a belépők, elfogy a lé. Az alapítók tipliznek, a többiek dühöngenek, a hatóságok vizsgálódnak, pár balekot esetleg lecsuknak, a többség meg veszít és szív.

Nem tudom, más országokban mi a helyzet, de Magyarországon nem egy és nem két esetben lejátszódott ez a forgatókönyv, többször nagy durranással a végén. Most is van két cég, amit figyelünk. Az egyiknél már vannak botrányok, de még nem durrant nagyot.

A Forever Living Products Magyarország meg most ünnepli fennállásának huszadik évfordulóját…

Nem jössz inkább velünk?

Nem szeretnél lemaradni semmi érdekesről?
Legyél tagja Facebook csoportunknak!

Vajon jól áll neked ez a vállalkozás?
Teszteld most játékosan, minden kötelezettség nélkül, érdemes-e belevágnod velünk egy életre szóló kalandba!

A csapatba akarok tartozni!

Megérdemlem a jó minőséget, ide vele!
Print Friendly, PDF & Email

Szólj hozzá! Facebook fiókoddal egyszerű.