A cikket várhatóan 5 perc alatt tudod elolvasni.

Pokolba az edzéssel? Táncolj!

A társastánc mint sport és mint gyönyör
A tánc élettani, szellemi és társasági hatásai
Milyen hatással volt életünkre a tánc?

Sokan nem gondolnak rá, de a tánc amellett, hogy kiváló csajozás/pasizás katalizátor komoly sportnak is tekinthető, mind amatőr, mind profi szinten. 1997 óta a Nemzetközi Olimpiai Bizottság is sportként tartja számon a táncsportot. Mindkét funkcióról van tapasztalatunk…

Ebben a cikkben a táncokon belül a társastánccal foglalkozunk.

A társastánc

Társastáncnak azokat a táncokat nevezzük, amelyeket párban, partnerrel táncolunk társasági, szórakoztató, vagy versenytánc formában. A „báltermi táncok”, illetve a „társastánc” kifejezést hivatalosan a nemzetközi standard és latin-amerikai táncokra használják. Tágabb értelemben szinte bármilyen típusú páros tánc ide sorolható.

Tetszik a cikk. Hol értesülök róla, ha új cikk jelenik meg?

A standard táncok az angol és a bécsi keringő, a tangó, a slowfox és a quickstep. A latin-amerikai vagy röviden csak latin táncok a cha-cha-cha, a szamba, a rumba, a paso doble és a jive, amit mindenki rendszeresen összekever a rock and rollal.

tánc otthon

A tánc élettani hatásai

A tánc erőnlétet, állóképességet és rugalmasságot igényel. A testi egészségre rendkívül jótékony hatással van. Amellett, hogy a tánc ugyanúgy alkalmas testsúly-kontrollra, mint a futás vagy a biciklizés segíthet a helyes tartás újra felfedezésében is.

Egy táncóra során a tánc típusától függően egy 68-70 kilogrammos személy körülbelül 200-500 kalóriát éget el. A táncolás hatására megemelkedik a pulzusunk, felgyorsul a keringésünk és szaporábbá válik a légzésünk. Kipirulunk, megizzadunk, lihegve vesszük a levegőt. Ez kell a szív, az érrendszer és a tüdő egészségéhez.

A tánc az egyensúlyérzék fejlesztésében is hatásosan alkalmazható, valamint a mozgásos intelligencia fokozása révén segíthet a mozgáskoordináció és a mozdulatok finomságának, összehangoltságának növelésében. Azzal, hogy táncra perdülünk, csontjaink egészségének megőrzéséért is sokat teszünk.

Görbén nem lehet táncolni. Ha táncolás közben odafigyelünk arra, hogy mindig egyenesen tartsuk magunkat, akkor a testtartásunk sokat javul, ezzel pedig sokat teszünk gerincünk védelméért.

A tánccal nem csak a mozgás iránti igény tudható le, hanem boldogság hormonokat is termel. Segít megelőzni a depresszív állapotok megjelenését, csökkenti a szorongást, támogatja a stressz leküzdését. Ezzel meg is érkeztünk hatásainak másik fontos csoportjához.

A tánc szellemi hatásai

A tánc olyan sport, mint a sakk: nemcsak az számít, hogy nagyon jó fizikai kondíciód legyen, hanem az is, hogy agyban és lélekben is ott légy, mert nagyon gyors reakciókról van szó. A táncok jellegének, karakterének elsajátítása önismereti tréningnek is megteszi. A páros munka segíti az együttműködési, probléma megoldó képesség fejlesztését.

Mindkét agyfélteke működését ösztönzi. Fejleszti a koncentrációt, és javítja az emlékezőképességet, ráadásul a tánclépések tanulásával javul az improvizációs és az alkalmazkodóképesség is. A tánc nyugtatja az idegeket, ezért kezeli gyakran jobban a hétköznapi stresszhelyzeteket az, aki így tartja fitten magát.

A tánc társasági hatásai

Régen a fiatalok társasági bevezetésének, összeboronálásának fontos helyszínei voltak a bálok. Később a diszkók próbálták ezt pótolni több-kevesebb sikerrel. Mára a habpartik és hasonló rendezvények mellett újra fellendülőben van a bálkultúra.

A tánc remek lehetőség új emberek megismerésére és új barátságok formálására. A tánctermek és az ottani foglakozások atmoszférájában az átlagosnál gyorsabban alakulnak ki kötődések, társas kapcsolati készségeink remekül fejlődnek.

Erre mi remek példa vagyunk. Egy tánciskolában ismerkedtünk meg, és 50+ fős baráti társaságunk alapító tagjai is ebbe a tánciskolába jártak… ?

Ha szeretsz közösségben lenni, azért, ha pedig lassabban oldódsz fel, félsz a szokásos ismerkedési formáktól, nehezebben kezdeményezel beszélgetéseket, akkor azért érdemes ellátogatnod egy táncórára.

tánc bálban

Ja, és mellette a kötelező mozgást is letudod. Még ha észre sem veszed…

Nem szeretnél lemaradni semmi érdekesről?
Legyél tagja Facebook csoportunknak!

Vajon jól áll neked ez a vállalkozás?
Teszteld most játékosan, minden kötelezettség nélkül, érdemes-e belevágnod velünk egy életre szóló kalandba!

A csapatba akarok tartozni!

Megérdemlem a jó minőséget, ide vele!
Print Friendly, PDF & Email
Pokolba az edzéssel? Táncolj!

Szeretsz táncolni?

Köszönjük szavazatodat!

Szólj hozzá! Facebook fiókoddal egyszerű.