A cikket várhatóan 6 perc alatt tudod elolvasni.

Valami új, valami régi: influencer marketing

Kísértet járja be a marketing világot, az influencer marketing kísértete
Minden fontos marketing guru a felfutását várja 2017-ben
Vajon a network marketing cégek mióta működnek ez alapján?

Aki bármilyen csekély mértékben kapcsolatba kerül marketing tanácsadókkal mostanában, rövid időn belül biztosan belefut a kifejezésbe: influencer marketing. Terjedő magyar neve beszédes: befolyásoló marketing.

Mi a lényege a befolyásoló marketingnek?

A felhasználók által kialakított közösségek egyre nagyobb gazdasági, és véleményformáló erővel ruházódtak fel a közösség média felületeknek köszönhetően. Míg évekkel ezelőtt a trendformálók leginkább híres énekesek és sportolók voltak, manapság már az utca embere is influencer-ré, befolyásolóvá válhat.

Másrészt a közösségi média egyfajta piaci konszolidációs szereppel is bír: a nem megfelelő minőségű termékek és szolgáltatások negatív visszhangja ezeket a produktumokat kitaszítja a versenyből, helyet adva ezáltal azoknak, akik magasabb színvonalat nyújtanak.

Tetszik a cikk. Hol értesülök róla, ha új cikk jelenik meg?

A nemzetközi marketingszakma ezen okok miatt az évtized legnagyobb lehetőségének tartja az influencer marketinget.  Közvetlen kapocs a fogyasztók és a márkák között. A véleményvezér a márkás tartalmakat a közösségi médián keresztül ismerteti meg saját követőivel.

Miért terjed ez a fajta marketing?

A McKinsey & Company világméretű tanácsadó cég kiadott pár éve egy tanulmányt, amiben kimutatták, hogy az ún. word-of-mouth (WOM) marketing, magyarul talán legjobb fordítás a szájreklám, kétszer több eladást generál, mint a fizetett marketing. Ha egy hiteles ember mondja rólunk, hogy jó a termékünk, akkor a potenciális vevők neki hajlamosabbak elhinni, mint ha mi magunk állítanánk ugyanezt a cégünkről.

Az elmúlt 10 évben a semmiből kinőttek olyan közösségi média profilok, melyek dollár milliókat keresnek csak abból, hogy havonta párszor kiposztolnak 1-1 képet egy márkával.

Ki lehet befolyásoló személy?

Általában mindenkinek egy celeb ugrik be. Azonban bárki, akit követnek és véleményvezérnek számít egy adott témában, az influencernek mondható. Lehet ő egy újságíró, egy blogger, egy sportoló, vagy éppen színész vagy zenész is. Amíg általában egy celeb, vagy újságíró a saját csatornáján osztja meg az általa támogatott márka termékét, szolgáltatását a közönségével, addig jellemzően egy színész, vagy sportoló a márka saját reklámfelületein jelenik meg.

Az információ ma már szabadon és könnyen áramlik, a felhasználók és fogyasztók által létrehozott tartalom a közösségi médiának köszönhetően soha nem volt ilyen egyszerűen elérhető mint manapság.

Magyarországon is megfigyelhető már?

Hát hogy a rákba ne lenne az! Az egyik legnagyobb előnye, hogy a nagy cégek mellett az egészen kicsik, az egészen szűk szakmai köröknek fontos cégek is bátran használhatják, és használják is már. Két példát hoztam neked.

Réka véleményem szerint kiváló énekes. Posztunk szempontjából az a fontos, hogy profi Facebook oldalt és  YouTube csatornát üzemeltet, aminek 15 ezer követője van. Láttam egy forgatását, egész stábbal dolgozik. Ezeken a felületeken amellett, hogy magáról mesél, és megosztja zenéit főleg fiatal lányoknak szóló termékeket, szolgáltatásokat próbál ki és tesz közzé. Minden szentnek maga felé hajlik a keze, ezért most a Főnix Szalonról szóló videóját illesztem be példának.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Adatkezelési tájékoztató.
I Accept

Balázs gyerekkori barátom. Neki a zene az élete. Stúdió hangmérnök, zeneszerző, hangszerelő, több neves együttes élő koncertjein billentyűzik immár több mint két évtizede. Ő az igazi szürke eminenciás, akit a szakmán belül szinte mindenki ismer, azon kívül nem sokan, pedig rengeteg élménnyel lennénk szegényebbek nélküle. Egy hangszer kereskedő cég felkérésére készített a szakmának szóló ismertető videókat, többek között a PreSonus FaderPort 8 USB DAW kontrollerről, bármi is legyen az. 🙂

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Adatkezelési tájékoztató.
I Accept

Mióta használják a network marketing cégek ezt a marketing formát?

Amióta léteznek. Közel 60 éve, a Forever is már majdnem 40. Ismét egy terület, ahol ezek a cégek messze megelőzték korukat, és most kezdik őket utolérni. A network marketingnek ez a lényege: használj egy terméket, ha jól esett, mondd el ismerőseidnek a jó hírt, és irányítsd a céghez, hogy megvegye.

A network marketing az a terület, ahol az utca embere valóban influencer, befolyásoló lehet, és az is immár sok évtizede, amit ezen cégek fejlődése, sőt katasztrófa álló képessége is bizonyít.

Mi a jó neked ebben?

Ha most csatlakozol egy network marketing céghez – márpedig javaslom, tedd azt – elhanyagolható befektetéssel napjaink leginkább felemelkedőben levő, legtrendibb marketing ágának gyümölcseit tudod leszakítani a magad javára. Kihagyhatatlan lehetőség, mint már korábban is említettem.

Ha rám hallgatsz, a Foreverhez csatlakozol, azon belül is hozzánk, mert mi szeretettel várunk. Most.

Nem szeretnél lemaradni semmi érdekesről?
Legyél tagja Facebook csoportunknak!

Vajon jól áll neked ez a vállalkozás?
Teszteld most játékosan, minden kötelezettség nélkül, érdemes-e belevágnod velünk egy életre szóló kalandba!

A csapatba akarok tartozni!

Megérdemlem a jó minőséget, ide vele!
Print Friendly, PDF & Email

Szólj hozzá! Facebook fiókoddal egyszerű.